marți, 2 august 2016

Tabara de Chineza 2016: Pietroasele si Tara Luanei (18 iulie)

Pietroasele si Tara Luanei

Excursie in timpul Taberei de Chineza :-)

Locul descoperirii tezaurului "Closca cu puii de aur"
Si facuram prima excursie in afara comunei Zarnesti cu participantii la Tabara de Chineza! Am vizitat doua destinatii: com.Pietroasele si com.Bozioru(sat Nucu), ambele din jud. Buzau.
In primul rand ii multumim Primariei Zarnesti care ne-a pus la dispozitie microbuzul scolii si dlui sofer. :-)

Prima destinatie: comuna Pietroasele, jud. Buzau

Participantii la Tabara de Chineza 2016 aflara noutati despre Thermele Romane, Castrul Roman, Closca cu puii de aur si Cetatea dacica de la Gruiu Darii, toate descoperite la Pietroasele, jud. Buzau. Detalii despre aceste obiective turistice le gasiti si pe blogul nostru. :-) Ii multumim dlui arheolog, dr.in istorie, M.Constantinescu care ne-a fost ghid. :-)

Thermele Romane

Castrul Roman

De la Thermele Romane spre Castrul Roman...5 minute de mers pe jos

Am ajuns la Castrul Roman

Zidul din fata este chiar zidul Castrului Roman :-)

Schema Castrului Roman

Imagine cu piesele din tezaurul "Closca cu puii de aur", panou aflat in fata Castrului Roman

Locul descoperirii Tezaurului "Closca cu puii de aur"

Iata cum ascultaram povestea descoperirii "Clostii cu puii de aur", stabilirea locului ridicarii micului monument, "plimbarile" tezaurului in alte tari si interesul turistilor din toata lumea si nu numai al turistilor...fata de el. :-)

Detalii am dat mai demult pe blogul nostru, i-am dedicat o pagina acestui tezaur, insa de la dl.arheolog am aflat in vara aceasta noutati si vom adauga/modifica anumite informatii.

Privelistea care ni se deschide cand stam la locul descoperirii Clostii cu puii de aur

Dl.arheolog cu copiii din Comuna Zarnesti, participanti la Tabara de Chineza 2016

Invatam sa scriem caractere la Cetatea dacica de la Gruiu Darii :-)

Dupa cum am mai scris pe blog, aceasta cetate a fost construita peste o asezare din Neolitic. Este greu accesibila din toate directiile, nu degeaba au ales dacii acel loc. :-) Dl.arheolog a facilitat accesul pana acolo, rugand pe cineva din sat sa coseasca iarba, sa ne faca un drum. Da, un drum special pentru noi :-) Am putut urca cu microbuzul pana aproape de Cetate si vreo 3 minute am urcat cu...propriile noastre picioare. Desi vantul era puternic sus...cand am coborat in acea mica vale a cetatii ne-am minunat ce adapost era... :-)

Tara Luanei

Sat Nucu, com.Bozioru, jud. Buzau

- Al doilea pol energetic din Romania, dupa Bucegi (cel mai puternic pol energetic al lumii) -

In comuna Bozioru

In pasi hotarati spre sat Nucu

Alex a preluat conducerea grupului :-)

Poiana Cozanei

Cursantii din Tabara de Chineza la Poiana Cozanei

In partea superioara a stancii din stanga se afla Chilia lui Dionisie Torcatorul; pe varful muntelui golas de pe fundal se afla "Cubul"(o piatra mare, in forma de cub) unde se spune ca ar fi concentrata cea mai mare energie din zona; la baza acestui munte se afla "Fundu Pesterii" unde s-au descoperit semne care dateaza din Epoca de Piatra.

Daca mergem vreo 20min mai la stanga de Chilia lui Dionisie Torcatorul, dam de trei pietre foarte mari; pe acolo intram in padure (acolo se intalnesc coniferele cu foioasele), urcam vreo 3 minute si ajungem la Bisericuta lui Iosif (aflata in stanca).

Am coborat in Poiana Cozanei; aici pe stanga avem ocazie sa bem apa sulfuroasa (parca asa se cheama... :-))) )

Lumea a venit cu corturile in Tara Luanei

Urcam in Chilia lui Dionisie Torcatorul

Coboram de la Chilia lui Dionisie, traversam Poiana Cozanei, indreptandu-ne spre Fundu Pesterii

Urcam nici macar 1 minut pana la Fundu Pesterii

Ne intoarcem spre microbuz...

Ne intoarseram la marginea satului Nucu